Wednesday, July 15, 2009 at 7:34 AM |  
Malam ni aku rasa jiwa aku sempit sangat, sakit hati, serabut perut (perut ayam, kambing, lembu, tonyok). Aku rasa kecik sgt walhal aku besar..hehehe. Rasa cam aku nak musnahkan ja apa yang ada (Search & Destroy). Tapi tu la..aku bukan cam dulu. Wife aku dapat meeting tergempar, jadi tegempar la menjaga anak2 malam ni. Adam duk layan transformer, alif pulak duk sibuk kacau aku. Tp tula anak2 penyejuk jiwa, walaupun kadang2 rasa nak marah. Maka bermulalah kerja-kerja bangang aku malam ni bersama anak aku alif....

Metod hack ni sebenarnya dah lama wujud, cari kat google belambak. Sebelum ni aku tak pernah try pun. Since aku rasa cam bangsat malam ni, aku test jugak akhirnya, walaupun dah lapuk..Untuk versi 1 ni aku test yang paling simple :- "WEP key". Konon2 aku nak masuk dalam network orang, tapi aku tak tau wep key, so bermulalah pencarian wep key ni.

Beza antara windows dan linux (unix alike), windows dia x allow kita untuk tukarkan wifi kad ke mode yang lain. By default kad adalah mode managed. So aku kena tukarkan kepada monitor mode untuk buat passive scanning.









Yang keduanya aku kena scan channel mana AP dan station banyak paket. hehehe (padahal aku yg pakai pun). Once dah ushar tgk BSSID ,concentarte on that, collect all information.
















Collect seberapa yang boleh (syarat dia mesti ada trasaction between AP dan victim). Apa yang kita perlukan adalah IV yang ada didalam cap file(output dari collection tadi). Duk sat 2-3 minit.

Mari mulakan aktiviti jahat....heheheheh



See...aku dah dapat WEP key AP umah aku yang mana memang aku dah tau. Tak kebodoh aku...hahahah. Apa yang penting nak aku cerita, tengok dekat IV dia collect 19xxx. So..kalau tak cukup info x blh nak buat gak. Tamatla cerita bangang aku yang macam sial bagi episod "Hack my own network 1".
P/S :
1. Segala command2 aku x letak kat sini sebab, takut ada yg akan gunakan info ni untuk hack masuk AP umah orang. Aku disclaim awal2..ehheheh.Pada yang nak tahu, clue dah ada leh google.
2. Episod 2, apa bezanya antara switch dan (hub/AP). Aku rasa kebanyakkan dah tahu, collision domain..tp..adala.. tunggula bila2 aku rajin pulak.














Posted by Jai

2 comments:

Afrezal Karim said...

hehe.. main aircrack memang lazat takyah tunggu lama.. cukup 1MB dah leh try crack.. hang duk lagi kaa kat PUKOM..?

July 16, 2009 at 4:50 PM  
Jai said...

heheh..biasa la bro..disinila tempat aku..mungkin 2-3 tahun lg kut.. lepas tu aku blah...heheh

July 19, 2009 at 8:47 PM